לפרק כדי לחבר
סדנת כתיבה לנוער

כבר הרבה זמן הרעיונות מתרוצצים לך בראש.
בכל מקום יש איזה רעיון, וברור  לך  שאם רק תהיה לך הזדמנות יוכל להיכתב פה יופי של סיפור.

כבר הרבה זמן הרעיונות מתרוצצים לך בראש.
בכל מקום יש איזה רעיון, וברור  לך  שאם רק תהיה לך הזדמנות יוכל להיכתב פה יופי של סיפור.

בקורס כתיבה און ליין:
"לפרק כדי לחבר"
נגשים את החלום  שלך ביחד!

"כשהגעתי לסדנא של גל עוד לא הבנתי מה אני כותבת.
בטח שלא חשבתי שזה רומן.
היה לי רעיון, עולם שבניתי, כמה פרקים ראשונים אבל ידעתי שזה חובבני ולא מספיק מדויק. ראיתי פרסום על מקום אחרון שנותר בסדנת רומן של גל והחלטתי ללכת על זה.
הכתיבה במסגרת הסדנא, העניקה לי כלים משמעותיים להמשך ויש לי תחושה שתחביב הכתיבה כבר הופך למשהו גדול יותר, מקצועי יותר. הליווי של גל עזר לי לפתור נקודות מפתח בסיפור ולהבין את קונספט הבניה שלו.
אני שמחה על ההחלטה הספונטנית להצטרף אל הסדנא וממליצה מאוד לכל מי שמרגיש שהמילים רוצות לצאת ממנו."
ק.ק
משתתפת במחזור הראשון

לפרטים נוספים אנא הכניסו פרטים ואצור קשר:

    לשאלות ניתן ליצור קשר:  

    במהלך המפגשים אנחנו נכיר את מרכיבי הסיפור,
    נלמד לעבוד איתם, נבין מתי ואיך משתמשים בהם, 
    כדי שהסיפור שתכתבו יהיה מעניין, מסקרן וכתוב היטב.

    וכל זה במפגשי זום קבוצתיים ואינטימיים של עד 8 משתתפים בלבד!

    וכל זה במפגשי זום קבוצתיים ואינטימיים של עד 8 משתתפים בלבד!

    אז מה בעצם נעשה ונלמד כאן?

    בכל מפגש נכיר אחד ממרכיבי הסיפור.

    באמצעות תרגילים נכיר את המרכיב, נתנסה בכתיבתו ונבין  כיצד נכון להשתמש בו בו.

    בסיום  המפגש אני אתן תרגיל לבית על מנת שתוכלו להמשיך ולתרגל. 

    כל מפגש יתחיל בהקראה של התרגילים. נדבר על המקומות שבהם היתה הצלחה ואיפה נמצאים האתגרים ומפצחים אותם ביחד.

    לא חייבים להקריא בקבוצה!!

    את התרגילים שולחים גם אליי למייל ואני כותבת משוב אישי על מנת שהמשתתפים יוכלו להתקדם וללמוד.

    והכי חשוב, במהלך הסדנה נלמד להכיר את מבנה הסיפור שלב אחר שלב.
    כך שבסיום הסיום  תכירו את מרכיבי הסיפור, תדעו לעבוד איתם ומתי נכון להשתמש בהם. 

    אז מה בעצם נעשה ונלמד כאן?

    בכל מפגש נכיר אחד ממרכיבי הסיפור.

    באמצעות תרגילים נכיר את המרכיב, נתנסה בכתיבתו ונבין  כיצד נכון להשתמש בו בו.

    בסיום  המפגש אני אתן תרגיל לבית על מנת שתוכלו להמשיך ולתרגל. 

    כל מפגש נתחיל בהקראה של התרגילים. איפה היתה הצלחה ואיפה נמצאים האתגרים ומפצחים אותם ביחד.

    לא חייבים להקריא בקבוצה!!

    את התרגילים שולחים גם אליי למייל ואני כותבת משוב אישי על מנת שהמשתתפים יוכלו להתקדם וללמוד.

    והכי חשוב, במהלך הסדנה נלמד להכיר את מבנה הסיפור שלב אחר שלב.
    כך שבסיום הסיום  תכירו את מרכיבי הסיפור, תדעו לעבוד איתם ומתי נכון להשתמש בהם. 

    תוכן השיעורים

    כל סיפור מתחיל בתכנון. למה חשוב לתכנן, איך מתכננים, איך מגיעים משלב הרעיון לשלב של מפת הדרכים לביצוע, מה ההבדל בין כתיבה ספונטנית לכתיבה מתוכננת.

    כמה חשובה עלילת הסיפור? אפשר להגיד שהיא הכי החלק המרכזי בסיפור. העלילה היא סיפור המעשה וככל שהוא מעניין ועשוי טוב, נישאב יותר ויותר לתוך הסיפור. מה מכילה העלילה, מדוע חשוב כל כך לבנות אותה באופן מדויק, איך בונים אותה – אלה הנושאים שיעלו בשיעור הזה.

    עלילה לא יכולה להתקיים בלי דמויות שיפעילו אותה. הדמויות לא חייבות להיות בני אנוש, אבל הן חייבות לקבל מאפיינים אנושיים. בשיעור הרביעי נדבר על בניית דמויות, מה חשוב שנדע עליהן, איך לאפיין אותן – סטריאוטיפיות לעומת ארכיטיפיות.

    מה חשוב בפתיחה? איך פותחים סיפור? מה חשוב שיהיה בפתיחת  הסיפור? סוגים שונים של פתיחות. 

    העולם שבו מתקיים הסיפור הוא חלק מהותי מהסיפור. איך בונים  את  העולם הזה? למה חשוב  להתייחס בזמן הבנייה? איך מספרים עליו לקוראים?

    סיפור חייב קונפליקט כדי שהוא יתפתח. מהו קונפליקט בסיפור? למה חשוב שיתקיים קונפליקט? האם יש כללים לכתיבת הקונפליקט?

    נלמד סוגים שונים של כתיבת דיאלוג, ננסה להבין את המינון הרצוי, איך כותבים בשפת דיבור? איך כותבים דיאלוג אמין מחד אך לא סטריאוטיפי.

    המפגש יתמקד בהבחנה שבין תיאורי על ותיאורי את, מה המשמעות של כל אחד ומתי צרי כל אחד מהם. 

     מה דורש תחקיר? איך יוצרים תחקיר עבור נושאים בסיפור? תחקיר רגשי-על חוויות שעוברת  הדמות לעומת תחקיר קונקרטי על נושאים שעולים בסיפור.

    איך יהיה נכון לכתוב את הסיפור – גוף ראשו או שלישי? מה היתרונות? מה הדגשים? מה לגבי מכתבים? קטעיי מסמכים?

    השיעור הלפני האחרון עוסק תמיד בשימוש בשפה. כותב אינו יכול להפריד בין הטקסט לבין הדרך שבה הוא כתוב. השפה היא חלק משמעותי מהסגנון ומהתוכן ומביעה אינספור משמעויות. לשפה, לסימני הפיסוק,  לדרך שבה מניחים את המילים, כל אלה הן חלק מהשפה, הם יוצרים קצב לסיפור והם אלה שיעשירו את השפה שלנו בסאב טקסט.

    איך אנחנו יודעים שכאן הנקודה הנכונה לסיים? איך נפרדים מדמויות שנקשרנו אליהן? בשיעור הזה אתייחס האמירה של הסיפור -מה רצינו להגיד כאן.

    תוכן השיעורים

    כל סיפור מתחיל בתכנון. למה חשוב לתכנן, איך מתכננים, איך מגיעים משלב הרעיון לשלב של מפת הדרכים לביצוע, מה ההבדל בין כתיבה ספונטנית לכתיבה מתוכננת.

    כמה חשובה עלילת הסיפור? אפשר להגיד שהיא הכי החלק המרכזי בסיפור. העלילה היא סיפור המעשה וככל שהוא מעניין ועשוי טוב, נישאב יותר ויותר לתוך הסיפור. מה מכילה העלילה, מדוע חשוב כל כך לבנות אותה באופן מדויק, איך בונים אותה – אלה הנושאים שיעלו בשיעור הזה.

    עלילה לא יכולה להתקיים בלי דמויות שיפעילו אותה. הדמויות לא חייבות להיות בני אנוש, אבל הן חייבות לקבל מאפיינים אנושיים. בשיעור הרביעי נדבר על בניית דמויות, מה חשוב שנדע עליהן, איך לאפיין אותן – סטריאוטיפיות לעומת ארכיטיפיות.

    מה חשוב בפתיחה? איך פותחים סיפור? מה חשוב שיהיה בפתיחת  הסיפור? סוגים שונים של פתיחות. 

    העולם שבו מתקיים הסיפור הוא חלק מהותי מהסיפור. איך בונים  את  העולם הזה? למה חשוב  להתייחס בזמן הבנייה? איך מספרים עליו לקוראים?

    סיפור חייב קונפליקט כדי שהוא יתפתח. מהו קונפליקט בסיפור? למה חשוב שיתקיים קונפליקט? האם יש כללים לכתיבת הקונפליקט?

    נלמד סוגים שונים של כתיבת דיאלוג, ננסה להבין את המינון הרצוי, איך כותבים בשפת דיבור? איך כותבים דיאלוג אמין מחד אך לא סטריאוטיפי.

    המפגש יתמקד בהבחנה שבין תיאורי על ותיאורי את, מה המשמעות של כל אחד ומתי צרי כל אחד מהם. 

     מה דורש תחקיר? איך יוצרים תחקיר עבור נושאים בסיפור? תחקיר רגשי-על חוויות שעוברת  הדמות לעומת תחקיר קונקרטי על נושאים שעולים בסיפור.

    איך יהיה נכון לכתוב את הסיפור – גוף ראשו או שלישי? מה היתרונות? מה הדגשים? מה לגבי מכתבים? קטעיי מסמכים?

    השיעור הלפני האחרון עוסק תמיד בשימוש בשפה. כותב אינו יכול להפריד בין הטקסט לבין הדרך שבה הוא כתוב. השפה היא חלק משמעותי מהסגנון ומהתוכן ומביעה אינספור משמעויות. לשפה, לסימני הפיסוק,  לדרך שבה מניחים את המילים, כל אלה הן חלק מהשפה, הם יוצרים קצב לסיפור והם אלה שיעשירו את השפה שלנו בסאב טקסט.

    איך אנחנו יודעים שכאן הנקודה הנכונה לסיים? איך נפרדים מדמויות שנקשרנו אליהן? בשיעור הזה אתייחס האמירה של הסיפור -מה רצינו להגיד כאן.

    אם זה מדבר אלייך,
    ויש לך כבר דגדוג בקצות האצבעות להתחיל ליצור ולהגשים את החלום,
    אני מזמינה אותך לנצל את ההזדמנות, ולהירשם כאן.

    לפרטים נוספים אנא הכניסו פרטים ואצור קשר:

      לשאלות ניתן ליצור קשר:  

      למה קורס כתיבה?

      למה קורס כתיבה?

      למי זה מתאים?

      למי זה מתאים?

      שמי גל אלגר,
      סופרת ומלווה כותבים כבר למעלה מעשר שנים. הוצאתי בעצמי שני ספרים (עולם הקשת בענן, ו"השתקפות") ועוד כעשרה ספרים שערכתי  יצאו  לאור ואחרים נמצאים בתהליך.
      למדתי כתיבה יוצרת באוניברסיטת חיפה (M.A.) ועבודה סוציאלית (MSW).
      למדתי כתיבה ועריכה אצל טובי הסופרים והעורכים שפועלים היום בישראל כמו רונית מטלון ז"ל, יובל שמעוני, מירי רוזובסקי, רפי וויכרט, לאה צבעוני ועוד. עבדתי עם הוצאות לאור ידועות וגדולות כעורכת ולקטורית.

      מכולם למדתי וגיבשתי תפיסת עולם ביחס לעולם הספרות.
      תפיסה שמחברת הקשבה ליצירה ולבעירה הפנימית
      ולצד זה מנחה באופן פרקטי ומעשי כיצד לכתוב.
      כבר עשר שנים אני מלווה סופרים באופן פרטני ובקבוצות,
      וגאה לראות את הכותבים צומחים ופורחים ויוצאים לאור.
      אשמח לעזור גם לסיפור שלך לצאת אל האור.

      כמה, מתי ואיפה?

      מחיר הסדנה: 1500 ש"ח 

      למקדימים  להצטרף, המחיר בהרשמה מוקדמת עד לתאריך 17.10.2021:
      1200 ₪ בתשלום אחד
      או 1300 בחמישה תשלומים).

      לאחר מכן המחיר עולה ל- 1500 ש"ח 
      *ניתן לשלם גם בביט או בהעברה בנקאית

      הקורס מתחיל ביום ראשון, 24 באוקטובר 2021
      הקורס יתקיים בזום בשעה 20:00-22:00

      מספר המשתתפים מוגבל לשמונה משתתפים בלבד!
      לשאלות נוספות ניתן לפנות אליי בטלפון: 054-3191306.

      ואני נותנת לך גם אחריות מלאה!
      אם לאחר השיעור הראשון בקורס החלטת שהוא אינו מתאים לך מכל סיבה,
      אחזיר לך את כספך חזרה, ללא שאלות
      (בהפחתת דמי ביטול על סך 200 ש"ח)

      לפרטים נוספים אנא הכניסו פרטים ואצור קשר:

        לשאלות ניתן ליצור קשר: